Energinet melder i øjeblikket om flere dages forsinkelse på forbrugs- og produktionsdata. De arbejder på en løsning, men de har desværre ikke en tidshorisont.
I løbet af 2023 er flere netselskaber gået over til en ny model, når det handler om nettariffer. Den hedder tarifmodel 3.0.
Den nye model betyder, at der kommer tre forskellige tariffer i løbet af dagen hele året rundt.
Nettarifferne betaler du for at få transporteret strøm til din bolig. Nettarifferne opkræves af go'energi på vegne af dit netselskab.
Læs mere om den nye tarifmodel herunder.
Når den nye tarifmodel 3.0 træder i kraft i dit netområde, vil du blive opkrævet tre forskellige tarifpriser i løbet af dagen. Der bliver en lavlast-periode, en højlast-periode og en spidslast-periode hele året rundt. Inddeling af lastperioder og priser herunder er for almindelige husstande (c-kunder).
Herunder kan du se, hvordan dagen er inddelt:
00.00-05.59
Mellem midnat og frem til kl. 6 om morgenen er det billigste tidspunkt på dagen. Perioden hedder lavlast.
06.00-16.59
Fra kl. 6 om morgenen frem til kl. 17 om eftermiddagen er det højlastprisen, der gælder. I dette tidsrum er det en mellempris på tarifferne.
17.00-20.59
Om aftenen mellem kl. 17 og 21 er tarifferne dagens højeste. Perioden hedder spidslast og refererer til, at der i dette tidsrum er størst belastning på elnettet.
21.00-23.59
I de sene aftentimer er der igen en højlast-periode. I dette tidsrum er der, ligesom i dagtimerne, en mellempris på tarifferne.
Hos go’energi sidder vi klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål.
Kontakt vores kundeservice på 87 11 34 00 eller skriv en mail til post@go-energi.dk.
Vil du tale med os ansigt til ansigt, kan du også besøge os på et af vores tre kontorer.