Nyt fra goenergi

24. maj 2022

Prisvarsling fra dit netselskab

I disse dage sender vi prisvarslinger til mange af vores kunder. Der er flere netselskaber, […]

I disse dage sender vi prisvarslinger til mange af vores kunder. Der er flere netselskaber, herunder RAH Net og Netselskabet Elværk (tidligere Thy-Mors Energi Elnet), som varsler prisstigninger på netselskabstariffen pr. 1. september 2022 . Netselskabstariffen er én af de omkostninger, du betaler for transport af din strøm.

Vi har fået oplyst, at ændringen af nettariffen skyldes de store stigninger i elprisen, vi har oplevet det sidste halve års tid. Stigningerne i elprisen påvirker omkostningerne til dit netselskabs nettab, der er det energitab, der sker, når netselskabet transporterer strøm ud til dig gennem netkablerne. Selskabet indkøber strøm til dækning af nettabet, hvilket med de stigende elpriser betyder stigende omkostninger for netselskabet.

Hos go’energi viderefakturerer vi fortsat netselskabstariffen fra dit elnetselskab til dig uden ekstraomkostninger og tillæg. Ændringen i netselskabstariffen vil påvirke din samlede kWh-pris og da dit elnetselskab er bopælsbestemt, vil et eventuelt skifte af elhandelsselskab ikke ændre på netsselskabstariffen.

Du kan læse mere om de gældende og kommende tariffer på dit netselskabs hjemmeside.
Er du i tvivl om, hvilket netselskskab du har, kan du finde det her >> 

RAH Net >>

Netselskabet Elværk >>

Har du spørgsmål til ovenstående, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice. Du finder kontaktoplysningerne her >>

Læs mere

21. december 2021

Se eller gense webinaret ‘Forstå din solcelle-afregning’.

Tirsdag den 14. december afholdte vi et webinar omkring solcelle-afregningen. Har du solceller eller husstandsmølle […]

Tirsdag den 14. december afholdte vi et webinar omkring solcelle-afregningen. Har du solceller eller husstandsmølle i nettoafregningsordningen gruppe 6, kan du få en gennemgang af alle aspekter omkring din afregning. Læs mere her >>

Læs mere

10. november 2021

10 gode grunde til at være elkunde hos go’energi

Er der overhovedet forskel på elselskaber? Ja, det er der i høj grad. Her er […]

Er der overhovedet forskel på elselskaber?

Ja, det er der i høj grad.

Her er 10 gode grunde til at være elkunde hos go’energi. Læs mere her

Læs mere

4. november 2021

Hvorfor stiger elpriserne?

Du har sikkert læst eller hørt, at elpriserne er stigende. Hvorfor stiger priserne, og hvad […]

Du har sikkert læst eller hørt, at elpriserne er stigende.

Hvorfor stiger priserne, og hvad betyder det for dig?

Få svar på det her og se samtidig, hvordan du kan spare op til 1.500 kr. årligt på din elregning. Læs mere her

Læs mere

14. december 2020

Tidsfrist for tilflytninger

Ny tidsfrist for anmeldelse af tilflytninger* på elmarkedet indføres med virkning fra 1. januar 2021 […]

Ny tidsfrist for anmeldelse af tilflytninger* på elmarkedet indføres med virkning fra 1. januar 2021 . Det betyder, at tilflytninger senest kan anmeldes 5 arbejdsdage efter skæringsdatoen.

Det er derfor vigtigt, at du  melder tilflytninger ind til os i så god tid som muligt, således at vi har mulighed for at behandle de fremsendte tilflytninger indenfor de mulige 5 arbejdsdage efter skæringsdatoen.

Vi skal ikke bruge en aflæsning af elmåleren fra dig, da alle målere i dag er fjernaflæste.

Modtager vi ikke tilflytningen indenfor tidsfristen, vil vi desværre ikke kunne afregne fraflytter pr. den rette dato.

Tilflytninger kan fortsat anmeldelse via dette her link – tilflytning.

Giver ovennævnte anledning til spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundeservice på 87 11 34 00 eller sende en mail til: post@go-energi.dk

*) Forsyningstilsynet er den myndighed, som fastlægger markedsvilkårene på elmarkedet.

Læs mere

14. december 2020

Vi følger myndighedernes opfordringer i forhold udviklingen i COVID19

Vi tager ansvar og reagerer fortsat efter myndighedernes opfordringer i forhold til COVID19. Medarbejdere med […]

Vi tager ansvar og reagerer fortsat efter myndighedernes opfordringer i forhold til COVID19.

Medarbejdere med tilknytning til goenergi på de 4 lokationer arbejder hjemmefra, i det omfang det er muligt og hensigtsmæssigt i forhold til arbejdets udførelse. Du vil som altid kunne ringe eller skrive på mail til os.

Kontorene i Brande, Ringkøbing og Nykøbing Mors er lukket for personlig betjening. Kontoret i Thisted er åben for personlig betjening. Som udgangspunkt vil vi dog gerne, at du kontakter os på telefon 8711 3400 eller mail post@go-energi.dk. Vi sidder klar til at hjælpe dig.

Vi følger selvfølgelig udviklingen tæt, og vil informere jer her, såfremt det bliver nødvendigt at træffe yderligere foranstaltninger.

Læs mere

30. marts 2020

Skrivelse omkring flexafregning

Vi er desværre blevet opmærksom på, at en del af vores kunder flere gange i […]

Vi er desværre blevet opmærksom på, at en del af vores kunder flere gange i løbet af den forløbne weekend har modtaget vores skrivelse omkring flexafregning. Fejlen skyldes, at nogle servere – uden vores viden – desværre har genereret den samme besked flere gange.

Det beklager vi meget, og beder jer se bort fra dette.

Venlig hilsen

goenergi

 

Læs mere

25. marts 2020

Følg elprisen

goenergi har lavet et samarbejde med True Energy, hvor vi giver kunderne i goenergi adgang […]

goenergi har lavet et samarbejde med True Energy, hvor vi giver kunderne i goenergi adgang til denne app. Hvor der er behov kan der tilkøbes yderligere moduler.

I app’en kan du som udgangspunkt følge elprisen frem i tid og/eller CO2. Herved kan du planlægge dit forbrug alt efter, hvornår elprisen er billigst, eller hvornår den er mest klimavenlig.

App’en er gratis at bruge, hvis du alene anvender denne funktionalitet. Læs mere her.

Læs mere

25. marts 2020

Flexafregning hos goenergi

goenergi indfører flexafregning for alle kunder pr. 1. juli 2020, hvor deres netselskab har klarmeldt, […]

goenergi indfører flexafregning for alle kunder pr. 1. juli 2020, hvor deres netselskab har klarmeldt, at de kan levere timeværdier til brug for flexafregning.

Flexafregning betyder, at du som kunde bliver afregnet time for time. Dit strømforbrug er registreret time for time. Herved får du mulighed for at betale det, din strøm koster, i den time, du bruger den. Indtil nu har du betalt den samme pris uanset, hvornår på døgnet, du har haft forbruget. Fremover vil du som kunde få glæde af at flytte dit forbrug til tidspunkter af døgnet, hvor prisen på strøm er billigere eller måske mere klimavenlig.

Oftest er strømmen billig, når der er nok af den. Når det blæser meget eller solen skinner, vil strømmen oftest være billig og grønnest. Ved at flytte forbruget til disse tidspunkter opnår vi også at skubbe til den grønne omstilling. Hvis alle bruger mere strøm, når strømmen produceres, opnår vi at udnytte elsystemet bedst muligt.

Fremover kan man overveje, hvornår elbilen skal oplades ? Hvornår sætter vi en vask over ? Skal tørretumbleren startes om natten ? Hvor meget man kan spare er svært at sige noget om, da det kan være afhængig af flere forhold:

  • Dit strømforbrug – jeg større forbrug, jo større potentiale
  • Har du mulighed for at flytte forbruget ?
  • Har du tid til at følge prisudviklingen på strøm ?

 

Læs mere om flexafregning her.

Læs mere

12. marts 2020

goenergi reagerer på Coronapandemi

Vi tager ansvar og reagerer efter myndighedernes anbefalinger og retningslinjer i forhold til den omfattende […]

Vi tager ansvar og reagerer efter myndighedernes anbefalinger og retningslinjer i forhold til den omfattende Corona pandemi, som nu har ramt Danmark.

Der er iværksat tiltag, så medarbejdere med tilknytning til goenergi på de 4 lokationer i videst muligt omfang kan arbejde hjemmefra. Vi forventer ikke, at du som kunde vil opleve en anderledes kundeservice, når du ringer eller skriver på mail til os. Vi forventer, at kunne opretholde den nuværende kundeservice uændret på disse parametre.

Kontorerne på de 4 lokationer i henholdsvis Ringkøbing, Brande, Nykøbing Mors og Thisted vil dog være lukket for personlig betjening. Du bedes derfor som udgangspunkt kontakte os på telefon 8711 3400 eller mail post@go-energi.dk, så sidder vi klar til at hjælpe dig.

Vi følger selvfølgelig udviklingen tæt, og vil informere jer her, såfremt det bliver nødvendigt at træffe yderligere foranstaltninger.

Læs mere